LaVozdegalicia.es

14 marzo  2016

Usuarios del tren Ferrol-Ribadeo reúnen firmas para denunciar el deterioro de vías y vagones

Usuarios de Feve, «fartos» de retrasos, transbordos y averías, reúnen apoyos a través de la plataforma online change.org

ANA F. CUBAortigueira / la voz, 12 de marzo de 2016. Actualizado a las 05:00 h.

 

Usuarios del ferrocarril de vía estrecha (Feve), «fartos de retrasos e de ter que viaxar en bus e taxi porque os trens avarían a diario», han creado la Plataforma pola Defensa do Ferrocarril Ferrol-Ribadeo, que ha lanzado una petición en Internet, a través de change.org, «contra o abandono» de esta línea y para exigir un «servizo público de calidade». «É unha infraestrutura existente e é de xustiza que se aproveite ao máximo», sostienen, en busca de firmas que respalden sus demandas para remitirlas después al Ministerio de Fomento, la Consellería de Infraestruturas e Vivenda y la empresa Adif.

Hay cinco reivindicaciones básicas. «Sen trens non hai servizo», sentencian. Los problemas de fabricación de las máquinas en funcionamiento se traducen en continuas averías, «o que reduce o parque de material rodante a menos da metade, con unidades antigas e traslados a outras zonas». El deterioro de los trenes, sin piezas de recambio, obliga a «unha reconversión integral», defienden. El estado de la vía constituye otro de los problemas más acuciantes. «Leva anos sen mantemento, nalgúns sitios queda marcada na maleza a figura do tren, hai máis de 30 limitacións de velocidade temporal de Ferrol a Ribadeo, as trincheiras están abandonadas, anéganse as cunetas...», denuncian. Los trenes actuales, con un correcto mantenimiento, «coa vía limpa e con revisor a bordo», permitirían completar el recorrido Ferrol-Ortigueira «en 53 ou 54 minutos, e agora leva una hora e 19 minutos». Si esto se cumpliera, «sería un servizo competitivo respecto ao coche», constatan.

La escasez de personal constituye el tercer lastre. «Faltan maquinistas, non se dan cadrado os turnos; é necesario que se doten todos os servizos de interventor e reforzar a plantilla dos talleres de reparación de Ferrol», esgrimen. La falta de trabajadores obliga, casi a diario, a recurrir a taxis o buses para transbordar a los viajeros del tren. Los horarios representan otro obstáculo, muchas veces insalvable. «Resulta indignante nas cercanías Ferrol-Ortigueira que un estudante ou traballador non poida usar o tren por culpa dos horarios, que menos que garantir que sexan compatibles co estudo e traballo, a primeira hora e última da mañá e á noite!», plantean.

La situación se agrava en A Mariña, donde no existe servicio de cercanías, «e non hai nin sequera un apeadoiro para a praia das Catedrais». Por último, los usuarios que se han unido para exigir un servicio «digno» echan en falta «unha política comercial, con publicidade nos centros educativos e laborais, as asociacións, etcétera», para fomentar el uso de este medio de transporte.

Pin It